8. jan. 2011

Speilrefleks - Canon EOS 1000D

Som mange andre, har jeg speilreflekskamera.
Jeg er personlig ganske glad i det kameraet, det er liksom så bra. Det tar kule og spennende bilder, og du kan få gjort ganske mye med det.
Du har forskjellige valgmuligheter på toppen av kameraet, der du kan bestemme om du vil ha Auto, Portrett, Nærbilde osv..
Men det jeg ønsker meg veldig er annen linse, slik at jeg kan some lengre, og få bedre kvalitet på bildene. Jeg er jo ikke en proff "fotograf", men jeg tror og vet at det kan bli mye bedre kvalitet på bildene om jeg kjøper men annen linse - men ikke for det; jeg liker ganske godt den linsen jeg har nå også!
Men det som er litt dumt er at du ikke kan ta speilbilder på Auto eller portrett uten å bruke blitz. Hvis jeg eks. skal ta en dagens outfit i speilet (siden jeg ikke har et stativ), måå jeg liksom bruke blitzen. Hvis jeg tar av blitzen blir bildene veldig, veldig uklare - And I Don't Like That!
- og igjen - der er grunnen til at jeg vil ha annen linse. Du får til og med tatt speilbilder!





Her på disse bildene har jeg brukt svart/hvit. Der trenger du ikke bruke blitz :)

3 kommentarer:

Malin H sa...

Stilig kamera! <3

maaikenl sa...

Kult me speilrefleks og det gir dæm beste bildan <33 Dritt fint bilde av dæ der !!

Lisa Winsjansen Restad sa...

Maiken!
Haha, taaaaakk!