31. jan. 2011

Sminke, mote og hår! Del 1

Nå har jeg tenkt å starte, i alle fall prøve å gjøre noe nytt.
Sminke, mote og hår, heter det.
Hver uke tenkte jeg å spørre dere om hva dere vil ha tips og bilder av; sminke, mote eller hår ? Jeg velger en av forslagene og viser det på bloggen.
Uten og ha spurt dere om forslag laget jeg en liten forsmak av denne "greia". Jeg har valgt temaet sminke av de tre temaene.
Som mange vet er jeg ganske rocka. Synger ganske mye rock, klesstilen min går mye i rock og da passer det jo bra hvis jeg har en litt rocka sminke. Derfor har jeg valgt litt svarte, mørke øyne.
Fallow!



Her har jeg ikke noe øyenskygge på. Bare mascara!


Jeg farger halve lokket med denne gråe eyelineren fra H&M.

En bitteliten dert med concealer over hele lokket, også over eyelineren.

Slik blir det seenes ut når du har brukt både eyelineren og concealeren.


Så bruker jeg en middelgrå øyenskygge over hele lokket, for å få en jevn og fin farge. Det blir selvfølgelig litt mørkere der du har eyelineren, men det skal det være. Bruk en øyenskyggekost for å få en jevn farge. Bruk den størrelsen på børsten som passer deg og ditt lokk.

Slik blir det.

Bruk en annen øyenskygge"kost". Det er ikke en kost, men en slags svamp-aktig-greie. Ta en svart farge på svampkosten og legg det på den ytterste delen av lokket.

Her ser du kanskje at det er litt mørkere på den ytterste delen. Jeg vet det blir veldig skarpe kanter (det vil si; pass på at det ser naturlig ut. Det skal ikke se ut som om du brukt linjal.) Men for å ikke få denne kanten, bruker du en lys øyenskygge. Bla deg nedover og se hvilken farge.

Denne lyse fargen kan du bruke opperst ved brynet.


Bland disse fargene. De gjør at du ikke får de skarpe kantene på den mørke øyenskyggen.

Ferdig resultat!

Ha ha, fikk ikke med meg at det ble tatt bilde. Men her ser dere hvordan det ble til slutt :)

5 kommentarer:

Maiken L sa...

Haha, såkult ! <33
Flink du e te å smink dæ JM;***

Anonym sa...

kjempekult ! <3

Anonymt spørsmål sa...

Jeg bare lurer på en ting..
De bildene av dine venner og deg på siden av bloggen, de som kommer opp først på siden når man søker på bloggen, er de vennene i rekkefølge som bra, best og bedre nedover? Slik at Line og deg først - så Line er din alle beste venninne . Også nedover til mindre og mindre bestevenn ? Eller ..

Anonym sa...

Ingvild fra Ørlande<3
Hei Lisa<33
begyn å blogg igjen<3

Lisa Winsjansen Restad sa...

Anonym:
Hehe, nei.. De står ikke i rekkefølge. Alle sammen er like gode venner <3:) Men noen må jo stå øverst!

- Lisa WR