12. sep. 2009



Da er finalen over!!
Det var kjempeartig og være med i MGPjr. Det var utrolig gøy å stå på scenen og fremføre låta mi som jeg har jobbet så lenge med!!!! Jeg var ikke noe nervøs, bare litt da jeg starta å synge. Resten av sangen var jeg ikke det spøtt nervøs.:)
Det var mange flinke deltagere der, og alle var kjempehyggelige.
Dessverre vant jeg ikke, men det å få være med var en seier i seg selv. Jørgen var virkelig en verdig vinner, og han fortjente det virkeligJ!!! Jeg har blitt veldig godt kjent med alle sammen, og jeg har fått meg mange nye venner for resten av livet (med en favoritt interesse: sang og musikk.:) Vi har allerede avtalt å møtes igjen.
Jeg har kost meg masse og ville ikke dra hjem igjen på søndag. Jeg kunna godt ha vært der flere uker:)

Lørdagen startet med:
Jeg sto opp og tok meg en dusj, jeg spiste en DEILIG frokost med meloner og pannekaker. NAM NAM. Line bestevenninna mi lå over på hotellrommet vårt. Hele heiagjengen min på 100 stk hadde nå kommet til Oslo. Jeg dro i spektrum klokka 14.00, for at jeg skulle ha sminke klokka halv 3. Imens var jeg i garderoben til Mystery der vi sang og spilte. Jeg har vært VELDIG mye med Mystery mens jeg har vært her. De er snille, kule og morsomme. Jeg har også vært mye sammen med Martine, 2 boys, Jørgen, Maren, Ingvild og litt med Rachel og Anney. Det var kult å bli sminka med rouch, maskara og glitter på øynene. Han krøllet håret mitt litt ekstra. Det ble kult og stilig. Så spiste vi middag i Spektrum, jeg berga heldigvis å ikke søle på meg. Jeg satt sammen med Agnete fra The Blacksheeps, Mystery og Martine. Vi lo og hadde det morsomt ved boret. Etter det var det Showtime. Salen begynte å fylle seg opp, og det kom flere og flere mennesker. Men som jeg sa så var jeg ikke nervøs, jeg bare gledet meg til å ut på scenen. Da showet var over, satt jeg på knær på kanten av scenen og skrev autografer til dem som sto der. Jeg rakk ikke å skrive til alle, selv om jeg hadde lyst. Det var også 2 ”ukjente” fans som hadde kommet helt fra Haugesund-området, og som var med i heiagjengen vår. De het Amalie og Malene. Det var kjempekoselig! (De hadde kontaktet meg via sms for noen måneder siden.)
Etter finalen hadde vi pølsefest fra kl 22.00 – 24.00, alle artistene og danserne. Vi sang sangene, spiste godterier og masse pølse. Så gikk vi over til hotellet alle i en flokk. Der det sto masse folk som ventet på oss, og klappet da vi kom inn i lobbyen. Det syntes jeg var stas.
Så skrev vi litt autografer og tok bilder sammen med de andre. Etter hvert var vi så slitne at vi gikk å la oss. Det var gått å få slappe av og sove.
Søndags morgenen hadde NRK oppsummering med oss på Egon. Tilslutt satt alle deltagerne sammen i lobbyen og kikket på reprisen på MGPjr på TV. Alle klappet til hverandre. Det var en fin avslutning før vi måtte dra til flytoget. Jeg tok flytoget sammen med The Blacksheeps.
Selv om jeg ikke nådde helt til toppen vil jeg takke alle dere som har stemt på meg. Jeg satte kjempestor pris på at dere gjorde det!!!

Da vi landet på Værnes, kom mamma på at hun hadde lagt igjen bilnøkkelen til bilen som sto i parkeringshuset, så da måtte vi ta flybussen til byen og få morfar til og hente oss der. )o: Typisk mamma!
Det var kjempekoselig å treffe igjen lillebror Linus. Hadde ikke sett han siden jeg dro tirsdag morgen, og han kastet seg i armene mine og kosa leeenge.

Dette har vært den største opplevelsen i mitt liv!!

KLEMZZ LISA!

3 kommentarer:

Eirin sa...

Du var kjempeflink, jeg stemte på deg og var publikum i Oslo Spektrum. Stå på!

Lisa Winsjansen Restad sa...

Hei Eirin!

Tusen takk. Så koslig!
Du får følle med på bloggen min, der legger jeg ut det som sjer.

KLEMZZ LISA!

Ida sa...

Hei hei , kan du lege ut bilda fra rommet ditt ? gjør det da ... !! da e du en av alle som tør da ... lolzzz